جانسون کنترلز بهترین چیلر گریز از مرکز جهان را راه اندازی کرد!

بنا به گفته های سازنده، نسل جدید چیلرهای گریز از مرکز YZ، که برای استفاده با مبردهای دارای GWP کمتر، بهینه سازی شده اند کارآمدتر از مدل‌های سرعت ثابت با 35 درصد انرژی هستند!

جانسون کنترلز بهترین چیلر گریز از مرکز جهان را راه اندازی کرد!

فهرست مطالب

جانسون کنترلز بهترین چیلر گریز از مرکز جهان را راه اندازی کرد!

بنا به گفته های سازنده، نسل جدید چیلرهای گریز از مرکز YZ، (بهترین چیلر گریز از مرکز جهان) که برای استفاده با مبردهای دارای GWP کمتر، بهینه سازی شده اند کارآمدتر از مدل‌های سرعت ثابت با 35 درصد انرژی هستند!

چیلرهای «بدون روغن، بدون نیاز به روغن کاری»

چیلرهای «بدون روغن، بدون نیاز به روغن کاری» دارای یاتاقان های مغناطیسی و مبرد R1233zd می باشند.

جانسون کنترلز موفق به تولید نسل جدیدی از چیلرهای گریز از مرکز(بهترین چیلر گریز از مرکز جهان) با یاتاقان های مغناطیسی شده که برای استفاده با مبردهای کم GWP، R1233zd(E) سازگار شده اند.

چیلر York YZ نیازی به روغن و مایع روان کننده نداشته و به گونه ای طراحی شده است که هزینه های انرژی را از طریق بهبود مولفه های راندمان کاهش می دهد.

تولید کننده ادعا می کند که “این اولین نسل از چیلرهایی با طراحی نزدیک به R1233zd است، مبردی که  مقدارGWP  آن برابر یک بوده و به لطف استفاده از آن در صنعت فوم سازی، در مقادیر حجمی بالا در صنایع تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.  

بهترین چیلر گریز از مرکز جهان، جانسون کنترلز عنوان نمود این نسل از چیلرها با ترکیبی از مزایایی همچون نیاز اندک به تعمیر و نگهداری – دارا بودن 80 درصد قطعات کمتر نسبت به مدل های روغنکاری شده با مبرد – و راندمان انرژی بالا، کمترین هزینه موجود و در عین حال مقرون به صرفه ترین گزینه در بازار برای خرید یک چیلر محسوب می شود. همچنین طبق ادعای شرکت، چیلرهای نسل YZ نسبت به مدل های یاتاقان مغناطیسی قبلی خود، YMC2، 7 درصد صرفه جویی انرژی بیشتری داشته و تا 35 درصد نسبت به چیلرهای روغنی با سرعت ثابت سنتی صرفه جویی می کند.

در کنار مدل های دارای یاتاقان های مغناطیسی، York YZ نیز از یک درایو با سرعت متغیر و یکپارچه و از فناوری اواپراتور فیلم تبخیر کننده لایه نزولی استفاده می کند. به این ترتیب که یک لایه یکنواخت از مبرد را در طول لوله ها اسپری کرده و بنابراین نیازی به پمپ مبرد نخواهد داشت.

چیلر YZ می‌تواند با بهره‌گیری از شرایط خارج از طراحی که در آن چیلرها در 99 درصد مواقع کار می‌کنند، صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف انرژی و هزینه‌های عملیاتی به همراه داشته و به بهره وری خوبی در دنیای واقعی دست یابد- آن در شرایط دمای آب ورودی کندانسور 4.5 درجه سانتیگراد کار کرده و “عملکرد پیشرفته ای در شرایط عملیاتی مختلف در صنعت” از خود ارائه می دهد. این نسل از چیلر همچنین می‌تواند با دمای کندانسور کمتر از دمای اواپراتور کار کند، که این امر نیاز به اکونومایزر را از بین برده و در نتیجه سیستم را ساده‌تر می‌کند. آن همچنین به فضای مکانیکی کمتری نیاز داشته و در هزینه قطعات، لوله‌کشی، کنترل‌ها و نگهداری صرفه‌جویی می‌کند.

منابع

https://www.johnsoncontrols.com/media-center/news/press-releases/2018/01/03/york-yz-magnetic-bearing-centrifugal-chiller-is-first-chiller-optimized-for-new-low-gwp-refrigerant

به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

011
مطالب مرتبط