انواع چیلر – تقسیم بندی چیلرها

چیلرها در دو دسته اصلی تراکمی و جذبی تقسیم بندی می شوند.هر کدام از انواع چیلر به صورت مستقل امکان تقسیم بندی جداگانه ای دارند.

انواع چیلر – تقسیم بندی چیلرها

فهرست مطالب

چیلرها در دو دسته اصلی تراکمی و جذبی تقسیم بندی می شوند.
هر کدام از انواع چیلر به صورت مستقل امکان تقسیم بندی جداگانه ای بر اساس نوع مبرد و پارامتر های دیگر را می تواند داشته باشد.

1.    انواع چیلرهای جذبی

چیلرهای جذبی معمولا بر اساس سه دسته بندی اصلی تقسیم بندی میگردند.

  •      بر اساس طراحی چیلر جذبی
  •      بر اساس منبع حرارتی چیلر جذبی
  •     بر اساس مبرد و جاذب مورد استفاده در چیلر جذبی

د   حال حاضر با توجه به تغییر در تکنولوژی تولید چیلرها، مصرف چیلر جذبی در کشور ما کاهش یافته است ولی در سال های نه چندان دور اصلی ترین محصول سرمایش مرکزی مورد استفاده در بازار چیلر جذبی از نوع تک اثره یا دو اثره بود. چیلر جذبی معمولا با سوخت های فسیلی و به ویژه گاز کار میکند و انرژی مورد نیاز جهت تولید سرما را از سوزاندن گاز بدست می آورد.

انواع چیلرهای تراکمی

چیلرهای تراکمی معمولا بر اساس شیوه خنک کاری به دو دسته چیلر تراکمی هوا خنک و چیلر تراکمی آب خنک تقسیم بندی میگردند. چیلر های تراکمی هوا خنک معمولا یکپارچه بوده و از 4 جز اصلی کندانسور، اواپراتور، شیر انبساطی و کمپرسور تشکیل شده اند و مطابق با سیکل تبرید تولید آب سرد دارند. در چیلرهای تراکمی آب خنک بر خلاف هوا خنک، نیاز به برج خنک کننده می باشد که بتواند خنک کاری مایع مبرد را انجام دهد. قطعا تفاوت هایی در میزان انرژی مصرفی و صدای تولید شده در این دو چیلر وجود دارد که میتوانید از مقاله تفاوت چیلر تراکمی آب خنک و هوا خنک آن را بررسی نمایید.

انواع چیلر تراکمی

به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

011
مطالب مرتبط