ترویج استفاده ازفناوری چیلر در بخش دریایی

بدون شک، استفاده ازفناوری چیلر در بخش دریایی به واسطه دارا بودن مزایای کلیدی یک ارجحیت برای سیستم‌های تهویه مطبوع در قایق‌های ساحلی، قایق‌های تفریحی و اَبَرقایق‌ها محسوب می شود.

ترویج استفاده ازفناوری چیلر در بخش دریایی

فهرست مطالب

استفاده ازفناوری چیلر در بخش دریایی

بدون شک، استفاده ازفناوری چیلر در بخش دریایی به واسطه دارا بودن مزایای کلیدی یک ارجحیت برای سیستم‌های تهویه مطبوع در قایق‌های ساحلی، قایق‌های تفریحی و اَبَرقایق‌ها محسوب می شود.  فریگومار همواره به توسعه فناوری چیلر، طراحی واحدهای تبریدی که روز به روز پیشرفته‌تر می شدند و عملکرد بهتری از خود ارائه می‌دهند، اعتقاد راسخ داشته است.

مزایای استفاده از فناوری چیلر در بخش دریایی

مزایای اصلی استفاده ازفناوری چیلر در بخش دریایی به شرح زیر است:

1. نصب و راه اندازی آسان

از آنجایی که در این سیستم نیازی به ایجاد کالیبراسیون شارژ خلاء یا مبرد هنگام اتصال واحد اصلی (کمپرسور) به فن کویل ها وجود ندارد، لذا نصب و راه اندازی آن در مقایسه با سیستم های دیگر بسیار آسان تر است.

خطوط اتصال چیلر مشمول الزامات سختگیرانه ای نیستند زیرا آنها فقط آب کم فشار (2 بار) و گاز با فشار نه چندان بالا (40 بار) را مانند سایر خطوط مبرد منتقل می کنند.

چیلرها تنها پس از تست دقیق کارخانه به مشتری تحویل داده می شوند و بنابراین زمان نصب در کشتی کاملا آماده هستند.

مبرد در کارخانه با صحت و دقت بالا با استفاده از واحد تخلیه و شارژ صنعتی شارژ می شود. تست های فشار هلیومی اطمینان حاصل می کند که سیستم تبرید کاملاً آب بندی شده است.

از سوی دیگر، سایر سیستم ها (سیستم های اسپلیت) نیاز به عملیات بسیار پیچیده ای دارند که باید با استفاده از دستگاه های قابل حمل که به طور قابل توجهی دقت کمتری نسبت به دستگاه های صنعتی دارند، روی کشتی انجام شوند.

2.مقادیر پایین گاز مبرد

در مقایسه با سایر سیستم ها، مقدار کل مبرد مورد نیاز برای یک چیلر بسیار اندک است. برای مثال چیلر جدید فریگومار BTU/h 70000 تنها 0.9 کیلوگرم شارژ دارد، در حالی که در یک سیستم اسپلیت این مقدار معادل 3 کیلوگرم می باشد.

با سیستم اسپلیت (انبساط مستقیم)، هر گونه نشتی در داخل کابین می تواند خطرناک باشد، زیرا تمام مبرد به داخل کابین آزاد می شوند.

3.تعمیر و نگهداری آسان

از آنجایی که این چیلر یک واحد مستقل است، لذا تعمیر و نگهداری و رسیدگی به آن بسیار آسان است.

 برای سایر سیستم ها، که در آن مبرد در امتداد خطوط اتصال واقع در اطراف کشتی جریان دارد، عملیات تعمیر و نگهداری بسیار دشوارتر و گران تر خواهد بود.

منابع

https://www.frigomar.com/en/research-and-technology

به اشتراک بگذارید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

011
مطالب مرتبط